Wednesday, November 21, 2012

lama dah x update blog.

apa khabar semuanya sihat ke? alhamduliilah maseh lagi berpijak di bumi. kalau post2 terdahulu saya tekankan pasal kesenian teater ? muzik? kan? alhamdulillah sekarang saya mempunyai sebuah kumpulan akustik yang digelari iNDRALOKA iaitu saya selaku vokalis dan bermain jugalah alat muzik sedikit sedikitlah seperti guitar percussion didgeridoo rainstick harmonica dll. hehe tp x hebat :( sekarang saya nak melebarkan sayap menjadi seorang clarinetist iaitu pemain clarinet. insyaAllah.  moga tuhan merestui apa yang bakal aku laksanakan. amin. kelebihan clarinet? peniupan clarinet ialah dari perut, diaphgram. jadi bagi seorang penyanyi, iainya akan jadi lebih mudah kerna tidak perlu menyanyi menggunakan tekak, sebaliknya mengeluarkan suara dari perut iaitu dengan bermain clarinet,  melatih kita menggunakan nafas dari perut, diaphgram. :) insyaAllah setelah alat muzik tersebut saya takluki, saya akan membuka sebuah kumpulan muzik baru yang memainkan muzik2 instrumental yang terdiri daripada clarinet violin dan keyboard sebagai "main instrument" dalam kumpulan tersebut dan chimes sebagai muzik sokongan. amin. mudahan terlaksa selepas sahaja habis Diploma nanti. amin. Namun iNDRALOKA tetap di hati. peace ! FANSURI

No comments:

Post a Comment